dinsdag 31 december 2013

Verliefd!!!!

Ik hoor het pap nog zeggen door mijn tranen en snikken heen;  'Voorlopig even klaar met die drama'. Hart net vers gebroken door mijn eerste liefde. Dat voorlopig bijna voor eeuwig is geworden, dat had pap zich vast ook niet bedacht. Vandaag, op oudejaarsdag, moet ik pap toch maar eens vragen die vloek na 14 jaar op te heffen. 

Een andere uitspraak die mij altijd is bijgebleven, is dat elke verliefdheid anders is en anders ervaren wordt. Je kunt je voorstellen, na 14 jaar alleen maar onbeantwoorde verliefdheden, voelde het elke keer weer als alleen maar ellende. Soms weet je het van te voren al; John heeft een drukke agenda, John heeft een vriendin, John is weer vrijgezel en dan zingt een of ander grietje, Taylor Swiffer, een naar nummer over hem. Dan weet je, daar kun je maar beter bij uit de buurt blijven.

En dan kijk je op een dag in twee paar ogen en voel je meteen vlinders. Zomaar opeens. En dan ook echt van die vlinders die je de hele dag een glimlach geven, die je een gevoel geven van trots, vlinders die je hart warm maken en die je opeens een knuffelig persoon laat zijn. De smack geluiden zijn schattig, alles is leuk en de wereld staat stil wanneer ik je zie.

Het is eerste kerstdag toen we elkaar voor het eerst ontmoeten. Ik gaf je mijn hand en je greep hem vast. Even liet je hem niet meer gaan en keek je me aan. Hoeveel jij er straks nog van weet, dat vraag ik mij af, maar op mij heb je indruk gemaakt. Jij lieve kleine Stan. Inmiddels 6 dagen oud en al in bezit van een trotse peettante, die nu al onnoemelijk veel van je houdt.

Verliefd zijn geeft inderdaad een andere kijk op het leven.
Misschien moet ik voor de zekerheid toch nog even wachten Pap te vragen om die ‘vloek’ op te heffen.

Voor nu.. is er nog geen paniek. Alleen vlinders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten